غزاله بصارتی

آکادمی آرایش دائم غزاله بصارتی

غزاله بصارتی آرتیست رسمی آکادمی بزرگ فی اروپا در لاین های آرایش دائم بولدبروز (میکروبلیدینگ ابرو)، فی کانتور (خط چشم، بن مژه و لب) و تکنیک فی اسکالپ جهت پر پشت نشان دادن موی سر خدمات ارائه می نماید. دوره برای ورود به بازارکار با مدرک بین المللی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود.

تفاوت تتو، شیدینگ و هاشور ابرو

تفاوت تتو، شیدینگ و هاشور ابرو

تفاوت تتو، شیدینگ و هاشور ابرو

تفاوت تتو، شیدینگ و هاشور ابرو در چیست؟ تاتو ابرو یک روش جدید برای پرپشت نشان دادن ابرو است که امروزه در دوره های مختلفی مانند دوره آموزش فیبروز ابرو، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ ابرو آموزش داده می شود. البته با استفاده از این تکنیک، شما نیاز به ترمیم خواهید داشت. اما دیگر در خود آرایی روزانه نیازی به آرایش ابرو ندارید. تاتو ابرو برای افرادی که دارای ابروهای نازک و کم پشت هستند یا به صورت کلی فاقد ابرو هستند، یک گزینه خوب محسوب می شود. اما شاید برای شما هم سوال باشد که تاتو ابرو، شیدینگ ابرو و هاشور ابرو چه تفاوت هایی دارند؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

روش های مختلف تاتو ابرو کدام هستند؟

روش های متفاوتی برای تاتو ابرو وجود دارد که زیر برخی از آنها عنوان شده اند:

میکروبلیدینگ، فیبروز یا هاشور ابرو: معمولا برای تاج ابرو استفاده می شود و خط هایی همچون موی ابرو کشیده می شوند که بسیار طبیعی خواهند بود. در این روش؛ رنگ وارد لایه های سطحی پوست می شود.

شیدینگ ابرو: در این روش از تکنیک سایه و روشن استفاده می شود تا میزان پرپشت بودن ابرو ها در مناطق انتهایی بیشتر و در تاج ابرو سایه کم رنگ تری وجود داشته باشد. این روش همانند تاتو معمولی است اما با این تفاوت که از رنگ های روشن تر استفاده می شود. لذا ماندگاری کمتری دارد.

میکروپیگمنتیشن: در این روش به جای استفاده از سوزن مخصوص تتو از کارتریج استفاده می شود. این روش مانند میکروبلیدینگ است و فقط قلم آنها با یکدیگر تفاوت دارد. همچنین در میکروپیگمنتیشن رنگ ها به لایه عمیق تری از پوست فرستاده می شوند.

تفاوت تاتو ابرو، شیدینگ ابرو و هاشور ابرو

در تاتو ابرو رنگ دانه ها به کمک سوزنی در بافت های میانی پوست تزریق می شوند. نوع تاتو می تواند مختلف باشد که قطعا به فرم صورت، چشم و … بستگی دارد. تاتو دارای انواع متفاوتی است. نوع معمولی که قدیمی ترین تکنیک تاتو ابرو می باشد، کل قاب ابرو به کمک رنگ ها پر شده و شکل نقاشی به خود می گیرد. در این روش، ابرو حالت طبیعی خود را از دست می دهد.

در شیدینگ ابرو، تنها برای مناطق کم پشت ابرو پیشنهاد می شود و همان گونه که از نام آن پیداست رنگ سایه مانندی به ابرو می دهد. این روش به نسبت نوع معمولی دارای ماندگاری کمتری است. اما مزیت آن نسبت به حالت معمولی این است که ابرو حالت طبیعی خود را از دست نمی دهد.

اما هاشور ابرو، که با نام فیبروز ابرو یا میکروبلیدینگ ابرو هم شناخته می شود به نسبت شیدینگ ابرو ماندگاری بیشتری دارد. در این روش تلاش می شود تا نواقص ابرو به کمک خط هایی همانند موهای ابرو اصلاح شود تا فرم مناسبی به خود بگیرد.

تفاوت تتو، شیدینگ و هاشور ابرو

مراقبت های پس از تتو ابرو

پوست صورت جز ارگان های حساس می باشد. برای اینکه تتوی ابرو شما با کمترین عوارضی همراه باشد لازم است تا حتما مراقبت های ویژه ای انجام دهید. در همین راستا پیشنهاد می شود تا موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • مصرف هرگونه کرم موبر و یا لایه بردار را از یک هفته قبل از تتو متوقف سازید. در غیر این صورت پوست نازک شده و درد و زخم پس از تتو ایجاد می نماید. همچنین بهتر است تا ۱ ماه پس از هاشور ابرو یا سایر انواع تاتو ابرو از کرم های لایه بردار اجتناب کنید.
  • اگر از داروی رقیق کننده استفاده می کنید، این مورد را موقت با تایید پزشک متوقف سازید تا منجر به خونریزی در زمان تتو نشود.
  • پس از تتو، صورت و نواحی ابرو می بایست تا ۱ هفته کاملا خشک باشد و هیچ گونه آبی به صورت مستقیم نخورد. در این مدت تنها می توان با کرم های مخصوص آن را مرطوب نمود.
  • تا ۱ ماه پس از تاتو ابرو بهتر است وارد استخر و سونا نشوید. همچنین بدون محافظ در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

عوارض تاتو ابرو چیست؟

نواحی ابرو و چشم، جزو مواردی هستند که بسیار حساس می باشند. اگر تتو ابرو در محیط هایی انجام شود که از لحاظ تمیزی استرلیزه نباشد، ممکن است موجب انتقال بیماری و ورود عفونت به بدن شود. باید در نظر داشت که تاتو یک روش ماندگار است و چنانچه افراد پس از مدتی از مدل آن خسته شدند و قصد تغییر داشتند، می بایست از روش های پاک کردن تاتو ابرو مانند لیزر و یا گاها جراحی استفاده کنند که این مورد خود دارای حساسیت بالایی است.

از طرف دیگر بحث حساسیت ها و آلرژی های پوستی نیز وجود دارد که در صورت عدم پیگیری ممکن است منجر به ایجاد تومور می شود. خارش، پوست پوست شدن، کهیر و ورم از جمله عوارض شایعی هستند که با توجه به نوع پوست افراد می تواند در هر شخص ظهور کند. اما هاشور ابرو و شیدینگ ابرو به مرور زمان در طی یک سال ابز بین می روند و نیاز به ترمیم دارند. پس بهتر است از این روش ها به جای تاتو ابرو استفاده کنید.

نتیجه گیری:

تاتو ابرو یک روش دائمی می باشد و تغییر آن دارای عوارض زیادی است. به همین دلیل قبل از اینکه فرم تتو را انتخاب نمایید حتما در مورد آن تحقیق کرده و گزینه ای را انتخاب نمایید که بیشترین سازگاری را با فرم صورت و چشم های شما دارد. پیشنهاد می شود تا جایی که امکان دارد از تاتو ابرو استفاده نکنید. به جای این روش از میکروبلیدینگ یا فیبروز ابرو استفاده کنید که هم طبیعی تر است و هم امکان پاک شدن دارد.

آکادمی غزاله بصارتی برگزار کننده دوره های آموزشی تخصصی آرایش دائم و خدمات زیبایی در رشت.

برای کسب اطلاعات در مورد دوره های آموزشی آرایش دائم کلیک کنید.

از صفحه اینستاگرام ما دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *