غزاله بصارتی

آکادمی آرایش دائم غزاله بصارتی

غزاله بصارتی آرتیست رسمی آکادمی بزرگ فی اروپا در لاین های آرایش دائم بولدبروز (میکروبلیدینگ ابرو)، فی کانتور (خط چشم، بن مژه و لب) و تکنیک فی اسکالپ جهت پر پشت نشان دادن موی سر خدمات ارائه می نماید. دوره برای ورود به بازارکار با مدرک بین المللی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود.

اسکالپ سر برای چه پوستی مناسب است؟

اسکالپ سر برای چه پوستی مناسب است؟

اسکالپ سر برای چه پوستی مناسب است؟

اسکالپ سر برای چه پوستی مناسب است؟ هر فعالیت یا تغییری که روی موی سر انجام می شود نیاز به تشخیص نوع مو دارد و نوع موی سر هم به نوع پوست سر بستگی دارد. در واقع برای خرید هر محصول آرایشی یا بهداشتی برای مو مانند شامپو، نرم کننده و حتی رنگ مو ابتدا باید نوع پوست سر و به دنبال آن نوع مو را تشخیص داد و سپس اقدام به خرید کالای مورد نیاز کرد. پوست سر هم بخشی از پوست بدن است و مانند پوست در سایر قسمت ها، برای هر فرد متفاوت است.

انواع پوست سر

پوست همه ما دارای غده چربی است و بر اساس میزان ترشح چربی از این غده پوست به انواع مختلف نرمال، چرب، خشک و ترکیبی تقسیم می شود. این موضوع در مورد پوست سر هم وجود دارد و با توجه به میزان ترشح چربی در سر، نوع پوست این قسمت از بدن در هر فرد متفاوت بوده و موجب تغییر درخشندگی و کیفیت مو در افراد مختلف می شود.

اسکالپ سر برای چه پوستی مناسب است؟

  • پوست سر خشک:

افرادی که پوست سر خشک دارند معمولا موهای خشک و شکننده ای هم دارند. رنگ موی سر در این افراد مات است و موها ضعیف و نازک به نظر می رسند. ظاهر موی این افراد علی رغم وجود تارهای زیاد مو روی سر هم کم پشت است. خشکی موی سر معمولا به دلیل کم آبی اتفاق می افتد، به علاوه مشکلات تغذیه هم می توانند باعث بروز این مشکل شوند.

  • پوست سر ترکیبی

از دیگر انواع پوست سر می توان به پوست ترکیبی اشاره کرد. در این نوع پوست، موها معمولا ترکیبی از موی ضعیف و نازک و ضخیم و قوی هستند. در پوست ترکیبی بخشی از موها خشک و شکننده و بخشی مجعد و محکم هستند. ریزش در این نوع پوست سر نسبی است و رسیدگی به موها سخت تر می باشد.

  • پوست سر چرب

پوست چرب، پوستی است که ترشح غده های چربی در آن بیشتر از حالت عادی اتفاق می افتد. افرادی که پوست سر آن ها چرب است معمولا موهای چرب و براقی دارند و رنگ مو در آن ها تیره تر است. موی بیشتر افراد با پوست چرب مجعد است. این نوع پوست و مو مشکلاتی را هم به همراه دارد. به عنوان مثال مو در پوست چرب بیشتر از پوست خشک مستعد به ریزش است و رسیدگی به آن باید منظم تر انجام شود.

  • پوست سر نرمال

در نهایت در پوست نرمال، موها با بهترین وضعیت و کیفیت رشد می کنند. احتمال ریزش آن ها کمتر بوده و رسیدگی کمتری نیاز دارند.

اسکالپ مناسب برای هر نوع پوست سر

همان طور که گفتیم نوع پوست سر نوع درمان ها و محصولاتی که برای مو استفاده می شوند را مشخص می کنند. بنابراین این موضوع در اسکالپ سر که روشی درمانی برای حل مشکل ریزش و کم پشتی مو است هم تاثیرگذار است. افرادی که با مشکل کم پشتی برای اسکالپ موی سر به پزشک مراجعه می کنند ابتدا برای تشخیص نوع پوست سر تحت معاینه قرار می گیرند. این موضوع با شرح وضعیت مو و پوست سر آن ها برای پزشک و در صورت نیاز انجام یک سری آزمایشات مشخص می شود. بعد از آن پزشک نوع مناسب اسکالپ را برای بیمار مشخص می کند. البته روش اسکالپ برای هر نوع پوستی قابل انجام است و تنها تاثیر نوع پوست سر در ان روش، کیفیت نهایی اسکالپ، ظاهر کار بعد از اتمام و تعداد جلساتی است که فرد باید برای اسکالپ سر به پزشک مراجعه کند.

معمولا در افرادی که پوست خشک دارند به دلیل ظاهر نازک و کم پشت مو قسمت های بیشتری از موی سر خالی دیده می شوند. به همین دلیل جلسات اسکالپ طولانی تر بوده و زمان هر جلسه هم بیشتر می شود. اما در افرادی که پوست سر آن ها نرمال است معمولا در همان جلسه اول یا نهایتا در 2 جلسه اسکالپ به طور کامل انجام شده و دیگر نیازی به مراجعه مجدد بیمار نیست. بهترین نتیجه گیری از روش اسکالپ سر برای افرادی است که پوست نرمال دارند. بعد از آن به ترتیب افراد با پوست ترکیبی، پوست خشک و در نهایت بیمارانی که پوست سر آن ها چرب است از اسکالپ نتیجه می گیرند. البته به غیر از نوع پوست سر، حالت و رنگ مو هم در میزان نتیجه گیری از این روش تاثیر گذار می باشد.

آکادمی غزاله بصارتی برگزار کننده دوره های آموزشی تخصصی آرایش دائم و خدمات زیبایی در رشت.

برای کسب اطلاعات در مورد دوره های آموزشی آرایش دائم کلیک کنید.

از صفحه اینستاگرام ما دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *